Всеукраїнський конкурс "Шкільна бібліотека-2017"

Анкета учасника обласного етапу
Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2017»

1.
Район/місто/ об’єднана  територіальна громада
Гайворонський район, смт Завалля


2.


Номінація



«Бібліотека – виховний простір навчального закладу».

3.
Тема досвіду/проекту
« Національно-патріотичне виховання у роботі шкілного бібліотекаря»
4.
Прізвище,
ім’я, по батькові
Воронюк Анжела Вікторівна
5.
Мобільний телефон
0963926377
6.

Адреса електронної пошти
voronukanzela@gmail.com
7.
Посада
бібліотекар
8.
Повна назва закладу (відповідно до статуту)
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів смт Завалля Гайворонського району Кіровоградської області
9.
Адреса закладу, телефон, електронна пошта
вул.. 40 років Перемоги, 21 zsh_zavallia@ukr.net
10.
Освіта
Середня спеціальна
11.
Спеціальність за освітою
Учитель початкових класів
12.
Стаж роботи на посаді
2
13.
Педагогічний стаж
-
14.
Бібліотечний стаж
2
15.
Кваліфікаційна категорія
спеціаліст
16.
Посилання на Інтернет-ресурс, де розміщено конкурсні матеріали
http://angelkablog.blogspot.com/
Даю згоду на внесення інформації в базу даних та публікацію матеріалів у періодичних та інших фахових виданнях з можливим редагуванням

______________________________
Підпис учасника

______________17.01.17__________
Дата





Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека – 2017»

Номінація «Бібліотека – виховний простір навчального закладу»


Тема досвіду:

«Національно-патріотичне виховання»
                       

                                                                                          

Воронюк Анжела Вікторівна 

бліотекар

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів 

смт Завалля 

Гайворонського району 

Кіровоградської області



Зміст роботи

Вступ

Основна частина.  Форми і методи національно-патріотичного виховання у роботі шкільної бібліотеки

Висновок

Список використаних джерел

Додатки

Вступ

Мета: Сприяти національно-патріотичному вихованню учнів. Разом з педагогічним колективом проводити роботу по формуванні у дітей самодостатнього громадянина, патріота України.

1. Основні напрямки роботи шкільної бібліотеки:
- приймати участь у підготовці та проведенні предметних тижнів, виховних заходах школи згідно плану;

- забезпечити навчальною літературою учнів;

- протягом навчального року оформляти виставки до визначних та пам'ятних календарних дат.

2. Обслуговування учнів і популяризація літератури навчально-виховного процесу:

- інформаційне забезпечення педагогічного колективу та учнів новинками літератури;

- індивідуальне консультування учнів при виборі літератури.

3. Організація книжкового фонду і каталогів:
- формування та збереження бібліотечних фондів;

- організація благодійної акції «Родина – шкільній бібліотеці;

- поточне редагування алфавітного та систематичного каталогів.

4. Загальні відомості про бібліотеку:

- загальна площа бібліотеки: 68 кв. м., читальний зал на 8 посадочних місць, є окреме сховище для навчальної літератури;

- загальна кількість класів: - 17;

- загальна кількість працівників: - 36

- загальна кількість учнів: - 290

- загальний фонд літератури: - 35748

- оргтехніка: 1 комп’ютер, є вихід в Інтернет.

Анотація. В даній роботі висвітлюється проведена робота, її форми і методи по виконанню завдань, намічених Концепцією національно-патріотичного виховання.
   Основні тенденції розвитку бібліотечної справи – це виховати громадянина з активною життєвою позицією, патріота, господаря своєї країни. Найважливіше у житті кожної людини – її Батьківщина. Видатний педагог Василь Олександрович Сухомлинський зазначав: «Любов до Батьківщини починається із захоплення красою, того що бачить перед собою дитина, чим вона милується, у що вкладає частку своєї душі. Захоплення красою землі, де жили діди і прадіди, де нам судилося прожити життя, повторити себе в дітях, постаріти і піти в землю, яка народила нас, - це найважливіше емоційне джерело любові до Батьківщини».
Саме сучасній шкільній бібліотеці належить велика роль у вихованні патріотизму у дітей, проведенні просвітницької роботи у прилучені підростаючого покоління до духовної спадщини, адже книга має великий вплив на формування духовної культури особистості. Шкільна бібліотека має утвердитися як центр духовного становлення особистості, формування духовних ціннісних орієнтацій через засвоєння надбань вітчизняної та духовної культури.
Спираючись на документ «Концепція національно – патріотичного виховання дітей та молоді» затвердженої наказом Міністерства освіти і науки у 2015 році, визначено шляхи реалізації патріотичного виховання дітей у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи I-III ст. смт Завалля:
- проведення заходів, спрямованих на реалізацію патріотичного виховання;
- створення умов для популяризації кращих здобутків національної, культурної і духовної спадщини героїчного минулого і сучасного українського народу ;
- активне залучення до патріотичного виховання школярів;
- пропагування здорового способу життя молоді з урахуванням принципів національно-патрітичного виховання;
- активізація виховної роботи з школярами засобами книги;
- створення електронного каталогу рубрик, що популяризують українську історію, мову та культуру

Основна частина. Форми і методи національно-патріотичного виховання у роботі шкільної бібліотеки.
Якщо буде світло в душі, буде краса в людини,

Якщо є краса в людини, буде гармонія в домі,

Якщо є гармонія в домі, буде порядок у нації,

Якщо є порядок у нації, буде мир у світі.


   На сучасному етапі розвитку України, коли існує пряма загроза втрати державної незалежності , виникає нагальна необхідність здійснення системних заходів, спрямованих на посилення патріотичного виховання дітей та молоді – формування нового українця. Національно-патріотичне виховання, базується на формуванні першооснов національної свідомості , а саме розуміння своєї приналежності до нації, любові, поваги до національного характеру: почуття любові до України, свого народу, пошани до видатних вітчизняних історичних діячів, історії, традицій, вболівання за майбутнє України.
Патріотичне виховання - складова національного виховання, головною метою якого є становлення самодостатнього громадянина – патріота України, готового до виконання громадянських і конституційних обов язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу. Воно здійснюється за допомогою різноманітних форм роботи, які приурочені до визначення історичних, державних свят і подій в Україні.
До визначення державних свят у бібліотеці оформляються тематичні полиці та ілюстраційні стенди, проводяться прем'єри книг, години спілкування.

Ілюстраційні виставки "Пам'ятай про Крути"
Голодомор 1932-1933 роки
Особлива увага приділяється популяризації літератури з історичного минулого України, проводяться літературні огляди, інформаційні години, вікторини.
Бібліографічний огляд літератури "Все про нашу Україну"

  Національно-патріотичне виховання молоді ведеться на прикладах героїчної боротьбиукраїнського народу за незалежність та територіальну цілісність України, формуванням толерантного ставлення до інших культур і традицій. Події, що тривають на Сході нашої країни, змушують більш зважено та відповідально ставитися до військово-патріотичного виховання. Саме бібліотекар повинен сприяти чіткому усвідомленню громадянської позиції учнів через масові заходи, адже інформація найкраще засвоюється та запам'ятовується тоді, коли її пропустити крізь власні емоції. Велике враження на дітей справила зустріч з волонтером нашого селища Надією Долінською «Стан душі – волонтер». ( Додаток 4)
Зустріч з волонтером
Фото на згадку
З метою формування у підростаючого покоління шанобливого ставлення до пам'яті про Перемогу і ветеранів Другої світової війни було проведено урок пам'яті біля шкільного стенду « Працівники школи – учасники Великої Вітчизняної війни»; оформлено книжково-тематичну полицю «Дорогами війни», ілюстраційно-документальний стенд « Вшануємо земляків – воїнів».
Урок пам'яті біля стенду "Працівники школи-учасники Великої вітчизняної війни"
    Для того щоб повернути духовні скарбниці наших прадідів, потрібно змалечку допомагати дітям пізнавати звичаї та обряди свого народу, збагачувати мову скарбами усної народної творчості, знати державну символіку, любити гарну і милозвучну рідну мову. Мова у житті кожної людини це не просто спосіб спілкування, а ще й здатність мислити і висловлювати свої думки, аналізувати події, які відбуваються у житті. Мовою ми пояснюємо всі явища - фізичні, духовні, соціальні. Вшановуючи День рідної мови було оформлено інформаційний стенд «Наша мова калинова», інформаційна година «Мова-це глибина тисячоліть»
Інформаційна година "Мова - це глибина тисячоліть"
Стенд "Наша мова калинова"
     До уваги учнів було представлено неперевершені перлини народної мудрості: прислів'я та приказки в інсценівці «Яке їхало, таке й здибало!». (Додаток 5).
Традиційно організовується у бібліотеці родинне свято «Тато, мама і я – читаюча сім'я», адже саме у сім'ї дитина вперше знайомиться з першою книгою. Родини знайомлять присутніх із сімейними традиціями, приймають участь у конкурсах, літературних вікторинах. Такі свята особливо подобаються дітям.


Родине свято "Тато, мама і я - читаюча сім'я"
      Сьогодні, в час духовного відродження, зростає роль краєзнавства. Кожна людина мріє мандрувати світом, щоб побачити на власні очі, як живуть в інших країнах. І майже всі приходять до усвідомлення, що найкраще місце у світі рідний дім. Дні краєзнавства «Люби і знай свій рідний край» розширюють знання про наш край, вчать берегти навколишній світ. До уваги дітей створено віртуальну мандрівку «Стежками рідного селища: минуле і сьогодення», проведено зустрічі з місцевими авторами книг, випускниками школи.
Зустріч з автором збірки "...торкнутись добрим до душі" Собко Є.В.
Випускник школи В.Ревученко презентує свою книгу гуморесок
     Для того щоб повернути духовні скарбниці наших прадідів, потрібно змалечку допомагати дітям пізнавати звичаї та обряди свого народу, збагачувати мову скарбами усної народної творчості, знати державну символіку, любити гарну і милозвучну рідну мову. Нині, як і багато століть тому, народні традиції та звичаї є одним із головних чинників відродження українського народу. Народні традиції і звичаї вироблялися протягом століть і є складовою частиною не лише історії нашого народу, а й сьогодення. Біографічний огляд літератури, інформаційні години про народні свята ( «День святого Миколая», «Різдво», «Щедрий вечір»), уроки народознавства «Скарби з бабусиної скрині» знайомлять дітей з традиціями нашого народу, вчать їх шанувати, виховують національну свідомість, прищеплюють інтерес до історії своїх пращурів. (Додаток 6).
У бібліотеці оформлено постійно діючі виставки «Це моя Україна, це моя Батьківщина», «Скарби Прибужжя», «Відомі люди України», «Давно те діялось…», з вільним доступом, де діти можуть знайти потрібну літературу.




Для педагогічного колективу школи оформлено стенд «Бібліотечний вісник», який допомагає у пошуку потрібної інформації.

До ювілейних дат української літератури проводяться голосні читання, конкурси віршів, інформаційні години, літературні свята, готуються виставки.
Шевченківські дні
Конкурс віршів Лесі Українки
Стенд "Її поезія - мова України"
    У бібліотеці активно використовується комп’ютер, де діти знаходять потрібну інформацію, здійснюють віртуальні мандрівки, переглядають цикл мультфільмів про бібліотеку і книги.
  Шкільна бібліотека – це місце де діти можуть відвідати святкові ранки, прийняти участь в масових заходах, вікторинах, почитати цікаві книги.
Цікава вікторина
Святковий ранок "Посвята в читачі"
На перерві
  Шкільна бібліотека має утвердитися як центр духовного становлення особистості, формування духовних ціннісних орієнтацій через засвоєння надбань вітчизняної та духовної культури.


Висновок

Сучасні діти – це більш прагматичні люди, а це значить, що у своїх вчинках вони керуються більш головою, ніж серцем. Саме тому потрібно допомогти дитині осягнути саму себе, відчути радість від свого розуму, своїх емоцій, своєї неповторності. Щоб бути цікавою людиною, справді особистістю, потрібно багато вчитися, читати, знати історію свого краю і народу.
У результаті впровадження системи національно-патріотичного виховання в нашій школі очікується:


-розвиток у школярів патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, збереження та вшанування національної пам’яті;

- готовність молоді до захисту України;

- збереження стабільності в суспільстві.



Література

1. Коленко Т.А. Портфоліо бібліотекаря [Текст]: методичні рекомендації/ Т.А. Коленко// Шкільна бібліотека.-2011.-№4.-с. 68-69.

2. Пикало В. Рівень інформаційної культури сучасної людини/ В.Пикало//

Шкільна бібліотека.-2009.-№2.-с.35-39.

3. Хамадиева Н.А.. Шаблон презентации [ Электронный ресурс] / Н.А. ХаМадиева.- Режим доступа: http:// pedsovet. su /



     

Додаток 1. Шкільна бібліотека


Додаток 2. Патріотичне виховання


Додаток 3. Краєзнавчо-пошукова робота


Додаток 4. Зустріч з волонтером нашого селища«Стан душі – волонтер»



     Бібліотекар:

Для України настав тяжкий і відповідальний час. Сьогодні наші батьки і брати зі зброєю в руках відстоюють наше мирне сьогодення. Ми живемо в своїх будинках, навчаємось, працюємо і не чуємо розриву снарядів, не бачимо руїн війни і все це завдяки нашим захисникам на східних рубежах нашої країни.

Учениця:
Боже, як же важко говорити,
Коли ж припиниться нарешті ця війна?
Там гинуть люди, їм ще б жити й жити,
Але від пострілів здригається земля.
Що буде далі, чи настане завтра,
Для тих людей, хто зараз у бою?
На них чекають вдома їхні мами…
Благаю, припиніть вже цю війну!
Прошу у Бога миру для країни,
Щоб повернулися живими усі ті,
Хто захищає зараз Україну,
Хто там на Сході ніби в іншому житті…
Молюся небу, молюся і вірю,
Що все закінчиться, що скоро все мине.
Тримайся, моя рідна Україно,
Борися люба за життя своє.
Я вірю, що припиняться всі війни,
Що буде мир і спокій у серцях
І вірю я в майбутнє України
Віра ця з душі, в моїх рядках.

Учень:
Сьогодні ми запросили вас на зустріч, щоб вшанувати мужність українських військових та добровольців, їх готовність віддати життя за мир, а також героїзм простих людей – волонтерів. Українські волонтери з перших днів війни, не зважаючи на ризик, допомагають забезпечити війська захисним спорядженням, ліками, продовольством.

Надаємо слово волонтеру нашого селища Долінській Надії.

( Розповідь волонтера, відповідь на запитання учнів)

Перегляд і коментування презентації «Стан душі - волонтер», слайдів «Солдатських рук тепло», композиції у виконанні київських школярів «Повертайся живим».
Перегляд ілюстраційної виставки «Україна понад усе».

Розповідь волонтера біля прапора, якого воїни подарували волонтерам.

Учениця:
А знаєте війна колись закінчиться
І з часом відбудуються міста,
Але ніколи більше не повернуться
Всі ті, кого забрали небеса.
Їх вже немає, безліч їх загинуло,
Але за що? За що така ціна?
Вони на небі мабуть, з ангелами,
Їм там спокійніше, бо на землі війна.
Знову до неба я з молитвою звертаюся,
Благаю, Боже, спокою пошли,
Щоб моя рідна серцю Україна
Не знала більше пострілів війни.
А знаєте, коли війна закінчиться
І тільки спогади залишаться в серцях,
Благаю, Боже, збережи мою країну,
Молюсь до Тебе, збережи усім життя…

Бібліотекар:

Прошу вшанувати пам ять усіх загиблих у війні на сході України хвилиною мовчання.

Мине зовсім небагато часу і про нинішні події писатимуть книги, зніматимуть фільми, бо наші захисники справжні герої. У нерівному двобої із терористами, російськими найманцями вони протиставили свій патріотизм, відповідальність, безмежну любов до країни, яку ототожнюють зі своїм рідним краєм, найдорожчими людьми.

Вручення квітів, фотографування біля прапора.

Додаток 5.

Інсценівка «Яке їхало, таке й здибало».

Дійові особи: Хлопець, 1-ша дівчина, 2-а дівчина.

(Перша дівчина повільно бреде, на ходу читаючи листа. Спиняється, як сновида, сідає на пеньок. Входить друга дівчина, стає за плечима першої).1-ша дівчина (дивиться в одну точку). Щастя має ноги, а біда роги.

2-га дівчина (присідає біля першої, бере за плечі, втішає). Журба сорочки не дасть.

1-ша дівчина (задумливо). Чесному всюди честь, хоч і під лавкою.

2-га дівчина ( розважливо , трохи легко важно). Не все те переймай, що по воді пливе. (Побачила листа).
1-ша дівчина ( «киває» на другу листом). Ходить, як овечка, а буцькає, як баран.

2-га дівчина (удавано здивовано). Тринди –ринди з маком борщ!!!

1-ша дівчина (з докором). Довгим язиком тільки полумиски лизати.

2-га дівчина («Подумаєш!», встала). Стільки правди, як у кози хвоста!

1-ша дівчина (киває на лист, з докором). Який Сава, така й слава!

2-га дівчина (енергійно виправдовується). Обмова - полова: вітер її рознесе, але й очі засипле.

1-ша дівчина ( встає, говорить із притиском). Гнила дошка цвяха не приймає.

2-га дівчина (відмахується). Більше копи – лиха не буде!

1-ша дівчина (докоряє). Умій сказати, умій і змовчати.

2- га дівчина ( задеркувато). Не роби комусь, що тобі не мило.

1-ша дівчина (стверджувально). В сіні вогню не сховаєш. (Одвертається).
2- га дівчина ( з легкою сварливістю). Не говори, що знаєш, а знай, що говориш!

1- ша дівчина (глибокодумно). Хто по морю плавав, тому калюжі не страшні…

2-га дівчина (гм… іронічно). Глибока вода не каламутиться!

1-ша дівчина (наступає, з погрозою, крутячи головою). Не розхитуй човна, бо вивернешся!

2-га дівчина (має вігляд «Ов – ва! Злякалася!»). Якби кицька не скакала, то би й ніжку не зламала!

1-ша дівчина (зі злістю, жестикулюючи). Не бачила оком, то не бреши язиком!

2-га дівчина (відступає, обурливо). Хто кислиці поїв, а в кого оскома!!!

Хлопець ( з'являється з правого боку. «трощить» яблуко, до дівчат). Аж до діброви чути ваші розмови!!!

2-га дівчина ( має вигляд «Тебе ще тут не вистачало!). Не ходив, не ходив батенько, а як прийшов, то на голові двері приніс!

Хлопець (сміється, підщипує другу). Нащо вам музики, як у вас довгі язики. (Підходить до першої).

2-дівчина (хлопцеві, киваючи на лист). Обіцянка – цяцянка…

1-ша дівчина (звертаючись до другої, має вигляд «Ати й рада!»). …а дурневі радість!

2-га дівчина (іронічно до залу, вказуючи на першу). Світ не без добрих людей!

1-ша дівчина (другій із сарказмом). В очі лисицею, позаочі вовчицею!

Хлопець пробує обняти першу, та відштовхує його, вибиваючи з рук яблуко.

Хлопець сміється, розводить руками, дивлячись то на одну, то на другу. Потім піднімає яблуко, обтирає, обдмухує, дає другій дівчині. Та бере його й ховає в пазуху.

Хлопець. Розбалакались, як свиня з гускою!

2-га дівчина ( до нього, спересердя). Розумний, аж носом баньки дме!

1-ша дівчина (з погордою). Бачить кіт сало, та сили мало.

1-ша дівчина (звертаючись до другої). Лисяча хитрість, заяче серце! (Одвертається).

2-га дівчина (стенула плечем, звертаючись до першої). Не роби з писка халяву.

Хлопець (зводить дівчат до купи, вмовляє). Згода дім будує, а незгода руйнує.

1-ша дівчина (має вигляд «Бовть!»). Нате й мій глек на капусту. Щоб і я була Химка!

Хлопець ( дивиться то на першу, то на другу, з досадою). Хотів минути пень та наїхав на колоду!

2-га дівчина ( до залу, змовницьки, киваючи на хлопця головою). Заліз у чужу солому ще й шелестить!

Хлопець (пишаючись). Добрий чоловік – надійніш кам'яного мосту!

1-ша дівчина (жестом спиняє його). Два ведмеді в одній берлозі не живуть!

2-га дівчина ( робить крок до них). Де гурт, там і сила!

Хлопець (пригладжує чуба, гордовито). Добре ковадло не боїться молотка!

2-га дівчина (іронічно). На словах, як на цимбалах!

Хлопець( ходить туди-сюди, самовдоволено). Дудка знає, що грає!

2-га дівчина (кепкуючи). Жартуй, глечику, доки не луснув!

Перша дівчина спочатку слухає їх, потім іронічно киває головою.

Хлопець (переможно). Копа переможе й попа!

2-га дівчина (доводить йому особисто). Хвалилася вівця, що в неї хвіст, як у жеребця, та ніхто тому не вірив!

1-ша дівчина ( кепкує з обох, до залу). Парочка – Мартин і Одарочка!

Хлопець (отямлюється). Ускочив. Як жаба в жар!

2-га дівчина ( переходить до першої , сміється). Поживився, як пес макогоном. (Продовжує сміятись у кулак).

1-ша дівчина (зневажливо, підтримуючи другу). Ведмідь який, а й йому кільце вправляють!

2-га дівчина (підтакує, ідуть в одну сторону). Командує, як свиня мішком!

Хлопець (не здається, слідом). Два хитрих мудрого не переважать!

1-ша дівчина (стверджувально). Добрі жорна все перемелють!

2-га дівчина (першій, оточують хлопця). Не журись, та за діло берись!

Хлопець (погордливо). Орел не ловить мух!

1-ша дівчина ( наступає, з легкою погрозою). Куди орли літають, туди сороки не пускають!

Хлопець ( відступає, але не здається). То не козак, що боїться собак!

2-га дівчина (насмішковато). Дметься, як жаба на купині!

1-ша дівчина («втокмачує»). Маєш голову, май і розум!

Хлопець ( іронічно то на одну, то на другу). З ткача не буде багача, а з швачки – багачки! (Перша дівчина вражена).
2-га дівчина (до залу насмішкувато). Меле-е, як з гарячки!

1-ша дівчина (крутить головою, вражено, до хлопця). Гостре словечко коле сердечко.

2-га дівчина (підтримує). Удар забувається, а слово пам'ятається).

1-дівчина (з гіркотою, проникливо). Радше впадь, але не зрадь!

Хлопець (відступає). Плив – плив, а при березі втопився!

2-га дівчина (наступає). За погані речі…

1-ша дівчина ( з другого боку, погрозливо)…треба бити в плечі!

Хлопець ( наставляє руки, захищаючись). Дружні сороки орла заклюють!

2-га дівчина (б'є ззаду кулачками). Очам страшно…

1-ша дівчина ( грізніше, кидається спереду з кулаками), ..а руки зроблять!

Хлопець ( рішуче ). Де наше не пропадало! (Хапає першу дівчину й перекидає ї через плече, вибігає. Вона верещить та б'є його по плечах).
2-га дівчина ( до залу, змирившись). Яке їхало, таке й здибало!.

Додаток 6.   Бібліографічний огляд літератури


Чудова енциклопедія 
маленького українця.
Донецьк:ТОВ «ВКФ». 2010. -352с.: іл..

      Україна наша Вітчизна.
      Бути українцем - велика честь.
   Ця книга розповість багато цікавого про нашу державу, українські свята. Чи знаєте ви, що не любить верба і як айстри розмовляють із зірками?  Хочете дізнатися у кого ростуть зуби все життя?  Відповіді на ці питання і багато іншої цікавої інформації ви знайдете в цій книзі. Читання цієї книжки подарує вам багато приємних годин.





Українські традиції і звичаї: 

для дітей середнього шкільного віку. В. Скляренко. - Харків: 2015. – 318 с.:

    Українці – одна з найдавніших націй у світі, яка має багаті народні традиції.
Цікаві українські легенди, що значить «Ілля по небу у вогняній колисці їде», що це за «дерево життя», для чого малечу саджали накожух – саме про все це ви дізнаєтесь, прочитавши цю книгу.




Українські народні казки: 
Казки степової Кіровоградщини.

Книга 36. - Чернівці : 

Букрек, 2011. – 504с.: іл..  

   Пропонований том є тридцять шостою книгою унікальної 40-томної серії українських казок.
М.Зінчук збиранню, впорядкуванню та літературному опрацюванню цих казок при святив майже 35 років. Казки, легенди, розповіді, спогади, повір'я традиції були зібрані з усіх областей України. Скільки казок записано в нашому Гайворонському районі! І яку, і чию казку записано в Заваллі ви знайдете в цій книжці.


В. Скуратівський. Місяцелік: 
Український народний календар. - К.: 
Мистецтво. 1992. – 208 с.: іл..
  Чи знаєте ви, як і коли ворожили дівчата, якою була посвята в парубоцтво, як закликали весну наші пращури, якими символами зустрічали Новий рік на Україні? Про ці та інші обряди і звичаї ви дізнаєтеся, погортавши сторінки цієї книги. Народний календар – перше в українському народознавстві видання, яке стане в пригоді всім, хто не байдужий до своєї національної культури.

  

 


Додаток 5. Роль книги у житті людини

Комментариев нет:

Отправить комментарий